سوء استفاده دلالان بازار مسکن 

سوء استفاده دلالان بازار مسکن 
سوء استفاده دلالان بازار مسکن 

بنابر گزارش تحلیل گزان آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جولان سفته بازان و سودا گران مسکن در مناطق یک تا ۵ تهران برای خرید خانه و بعد خالی نگه داشتن این خانه‌ ها، معدل نرخ مسکن و به تبع آن اجاره ‌بها را افزایش داد و به عاملی برای خالی شدن شهر تهران از مستاجران...

بنابر گزارش تحلیل گزان آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جولان سفته بازان و سودا گران مسکن در مناطق یک تا ۵ تهران برای خرید خانه و بعد خالی نگه داشتن این خانه‌ ها، معدل نرخ مسکن و به تبع آن اجاره ‌بها را افزایش داد و به عاملی برای خالی شدن شهر تهران از مستاجران در آینده ‌ای نزدیک و یا حتی فصل اجاره بهای پیش رو تبدیل خواهد شد.

پیش ‌بینی می‌ شود با افزایش حضور سودا گران مسکن در منطقه یک پایتخت که منجر به افزایش نرخ مسکن می‌ شود معدل نهایی نرخ مسکن در مناطقه ۲۲ گانه تهران بالا رفته و بازار اجاره بها را از دسترس مستاجران خالی کند، موضوعی که می ‌تواند تهدیدی برای صاحب خانه‌ های پایتخت برای اجاره خانه‌ های خود در فصل آینده جابه‌جایی باشد. معاملات مسکن در برخی مناطق پایتخت به خصوص منطقه یک تهران توسط گروه خاصی از دلالان و با هدف تبدیل دارایی‌ ها از ریال به مسکن انجام می‌ شود و از آنجایی که درآمد خانوار متناسب با شرایط اقتصاد کشور افزایش نیافته است، اجاره خانه‌ ها را از توان مستاجران خارج می کند.

سوداگران و سفته بازان بازار مسکن بعد از هر شک قیمتی در بازار های طلا، ارز و... به سراغ خرید مسکن می‌ روند تا به رعم خود از تورم جا نمانده باشند و سرمایه خود را چند برابر کرده باشند، اتفاقی که در آخرین ماه پاییز سال جاری در منطقه یک تهران رخ داد و نرخ خانه در این منطقه را در هر متر مربع تا ۵ میلیون تومان افزایش داد. دلالانی که معمولا این خانه‌ ها را خالی نگه می‌ دارند تا در دوره رونق به فروش برسانند هم از سهم خانه‌ های اجاره ‌ای پایتخت می‌کاهند و هم شرایط اجاره مسکن را برای صاحب خانه‌ های واقعی سخت تر می‌ کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)